Terug naar sprekers
Jurgen De Cuyper
Een persoonlijke assistent voor elke medewerker? Het kan bij KBC

Een assistent alleen iets voor directeurs? Dat dacht je maar. Elke medewerker heeft recht op een persoonlijke assistent die hem/haar begeleidt bij de employee journey.

Een digitale versie weliswaar, die de medewerker ontzorgt bij de dagelijkse activiteiten. Altijd en overal beschikbaar, op je smartphone én je laptop.

Je dag efficiënt starten, je nieuws op maat presenteren, je ondersteunen bij vergaderingen, personeelszaken en digitale skills, of reageren op al je vragen… je assistent doet het allemaal!

Jurgen De Cuyper werkt als change- en communicatieadviseur voor de interne communicatieafdeling van KBC.  Vanuit zijn passie voor de digitale werkplek draagt hij bij aan de uitdaging om collega's én KBC digitaler te maken, met focus op de employee experience.

Deze sessie is Nederlandstalig.

Terug naar sprekers
Terug naar sprekers
Griet Deca
Happiness at work: mythe of realiteit?

Met een heuse burn-out epidemie vinden believers van de positieve psychologie het hoog tijd om werkgeluk te boosten. Terwijl de non-believers beweren dat werkgeluk een wollig would be verhaal is waar veel woorden aan hangen maar geen return aan vast hangt.

Wie heeft gelijk? Is werkgeluk een mythe of realiteit? Op basis van wetenschappelijk onderzoek en business cases ontdek je meer over werkgeluk. Verwacht je aan een spreekster die kiest voor “Try a different angle” en glimlachgarantie!

Griet Deca is naast Chief Happiness en co-founder van Tryangle ook Gelukspersoonlijkheid van België (2019). Ze brengt haar jarenlange ervaring in het ondersteunen van bedrijven op zoek naar welzijn op het werk en werkgeluk mee naar het podium. 

Deze sessie is Nederlandstalig.

Terug naar sprekers
Terug naar sprekers
Jochanan Eynikel
Keynote: Check-In. Hoe geef je zin aan je organisatie? (EN)

Businessfilosoof Jochanan Eynikel toont in zijn keynote hoe de weg naar een betekenisvolle economie niet loopt langs grote woorden of dure missieverklaringen, maar langs persoonlijke ervaringen. Zinvol werk vraagt een persoonlijke check-in bij het wat, wie en waarom van organisaties.

Jochanan Eynikel werkt voor denktank van ondernemersforum ETION als onderzoeker, schrijver en spreker over thema’s op het raakvlak van ethiek, economie en technologie. Van opleiding is Jochanan master in de Wijsbegeerte (KU Leuven en Stellenbosch, Zuid-Afrika) en de audiovisuele journalistiek (Erasmushogeschool Brussel). Na zijn studies was hij onder meer 5 jaar actief als directeur van vzw SPES-forum.

Begin 2017 verscheen zijn debuut Robot aan het Stuur bij Lannoo Campus dat in 2018 in Nederland de shortlist haalde van Managementboek van het Jaar. In 2020 verschijnt zijn tweede boek Check-In over de zoektocht naar zin en betekenis in de bedrijfswereld. Jochanan is een veel gevraagd spreker in binnen- en buitenland met onder meer keynotes voor TEDx, Gartner, VRT, KU Leuven, …

Deze keynote is Engelstalig.

Terug naar sprekers
Terug naar sprekers
Inge Vandewiele & Davy Van Swael
Case AG Insurance: van Employee Communication naar Employee Experience

Wat hebben de lancering van een intern sociaal netwerk, de bouw van een gloednieuw leer- en innovatiecentrum en een welzijnsprogramma met elkaar gemeen? Ambitie. Om de bedrijfscultuur van en de waarden van AG voelbaar, zelfs bijna tastbaar te maken, voor huidige en toekomstige medewerkers.

Deze projecten tonen aan dat de rol van de afdeling interne communicatie bij AG de voorbije jaren sterk is geëvolueerd. Van een team van interne bedrijfsjournalisten en getrainde copywriters, naar allround communicatiespecialisten. Van een operationele communicatiedienst naar strategische communicatieadviseurs. Van ‘employee communication’ in enge zin naar ‘employee experience’ in ruime zin.

Inge Vandewiele en Davy Van Swael vertellen jou graag meer over de geïntegreerde visie van AG op de ‘employee experience’.

Inge Vandewiele leidt sinds 2017 de dienst Employer Branding & Employee Communication bij AG. Met haar ervaring in performance management, marketing en projecten richt ze zich op haar passies: strategie, bedrijfscultuur en employee experience.

Davy Van Swael is al 15 jaar aan de slag als specialist interne communicatie, public relations en employer branding. Hij benadert communicatie in beeld, woord én beleving voor een maximale impact.  

Terug naar sprekers
Terug naar sprekers
Erik Reijnders
Hoe leiderschapscommunicatie bijdraagt aan blije medewerkers

We willen graag meer verbondenheid en betrokkenheid. Maar: je kunt je niet betrokken voelen, als je niet betrokken wordt!  Het organiseren van échte betrokkenheid is een taak van de leidinggevenden. Zij kunnen zorgen dat mensen zich meer gehoord en gezien voelen. Zij hebben de sleutel voor meer engagement in handen. Dus: help als communicatieprofessional vooral die ‘bazen’ (m/v) in hun communicatie. In deze sessie krijg je handvatten om hen het belang van leiderschapscommunicatie te laten zien.

Erik Reijnders is zelfstandig trainer, coach, adviseur en schrijver van vele boeken en artikelen over interne communicatie. Hij geeft workshops en trainingen aan managers over leiderschapscommunicatie en helpt communicatieteams bij hun professionalisering en het versterken van hun interne positie. Hij is gedreven, nieuwsgierig en leert elke dag nog bij.

Terug naar sprekers
Terug naar sprekers
Fons Van Dyck
Veranderen om jezelf te worden

Vele ondernemingen en organisaties gaan door woelig water. Om te overleven, moeten zij zich aanpassen aan een snel veranderende omgeving, maar  moeten zij ook en vooral zichzelf blijven. De interne cultuur, waarden en identiteit van de organisatie vormen daarbij het duurzame kompas. Dat is de centrale stelling in het boek De onsterfelijke onderneming van Fons Van Dyck. Interne communicatie is daarbij een essentiële hefboom om met deze schijnbare paradox tussen verandering en stabiliteit succesvol om te gaan.

Fons Van Dyck staat al ruim 15 jaar aan het hoofd van Think BBDO en adviseert ondernemingen en organisaties rond hun strategische positionering, purpose en veranderingscommunicatie. Fons doceert aan de Vrije Universiteit Brussel. Hij publiceerde recent De onsterfelijke onderneming, en is een veelgevraagd spreker.

Terug naar sprekers
Terug naar sprekers
Gilles Carlier
How to be more agile?

As the external speed of change and the internal engagement crisis justify, organizations are called to be more agile. In this session, we will focus on understanding the implications of this requirement on the need for (1) a reinforced identity, shared values and strategic alignment, (2) an adequate mindset, as well as (3) transparency of information.

Gilles Carlier d’Odeigne helps organizations be fully themselves and evolve with agility in an increasingly complex world. He is the co-founder of AGILEmaker, a company born to make organizations more agile. He is also the author of the book “Dancing with Life” and teaches strategy and innovation at the UCL and at ICHEC.

Terug naar sprekers
Terug naar sprekers
Laurent Ledoux
Keynote: Drijfveren om participatief en collaboratief management te implementeren binnen een organisatie

Laurent Ledoux wil je laten kennismaken met wat de implementatie van een participatief en collaboratief management binnen een organisatie motiveert. Hij stelt ook concrete acties voor die je daarvoor kunt nemen. Als manager implementeert Laurent Ledoux al 15 jaar lang collaboratieve managementpraktijken binnen diverse overheids- en privé-organisaties.

Als deelnemer word je geprikkeld om na te denken over deze punten:

  1. Laurent Ledoux raadt aan om in je organisatie geen proces van transformatie en implementatie van collaboratief management te starten als je het als manager of leider niet zelf hebt geïnitieerd. Stel jezelf de volgende vragen: Waarom zou je dit doen? Over welke persoonlijke transformatie hebben we het hier? Wat zouden de essentiële elementen zijn? Bent je al begonnen met zo'n persoonlijke ontwikkelingsreis? Zo ja, wat heeft je ertoe gebracht om ermee te beginnen? Zo niet, wat houdt je dan tegen?
  2. Volgens Laurent Ledoux moet je je organisatie niet in zo’n proces betrekken als je belangrijkste en uiteindelijke doel is om de productiviteit (of de winst) van je organisatie te verhogen. Heeft dit zin voor jou? Als dat zo is, waarom? Zo niet, waarom niet?
Terug naar sprekers