Terug naar sprekers
Tom Dijckmans
Arbeidspsycholoog

Tom is arbeidspsycholoog en  verkent al meer dan 20 jaar de ‘wereld van werk’. Hij traint, coacht, adviseert en inspireert rond topics als ‘samenwerken’, ‘leiderschap’ en ‘welzijn’. Naast zijn zelfstandige activiteit is Tom als docent deeltijds verbonden aan de Karel de Grote Hogeschool in Antwerpen.

Terug naar sprekers
Terug naar sprekers
Anne-Sophie Noël
Hoofd Interne en Bedrijfscommunicatie van de Partena Professional groep

Anne-Sophie Noël is musicologe en kunsthistorica. Zij werkte 16 jaar in verschillende federale culturele instellingen en in het bijzonder in het Théâtre Royal de la Monnaie waar zij verantwoordelijk was voor het publiek. Anne-Sophie werd aangezet tot het creëren van de functie van Internal Communication Manager en ging vervolgens Organisatiecommunicatiestrategieën studeren. Daarna wilde ze andere domeinen ontdekken en sinds 3,5 jaar is ze Hoofd Interne en Bedrijfscommunicatie van de Partena Professional groep.

Terug naar sprekers
Terug naar sprekers
Annelies Van Berendoncks
Coördinator Interne Communicatie bij De VoorZorg

Als kersverse ‘coördinator Interne Communicatie’ bij De VoorZorg, probeert Annelies collega’s uit alle hoeken van de organisatie mee ’communicatiecompetent’ te maken. Geen one woman show maar interne communicatie ‘van en door iedereen’.  Ze begon haar carrière bij BNP Paribas Fortis en haar dochtermaatschappij hello bank! Daarna stapte ze over naar iValue, waar ze de creative en branding beheerde.

 

Terug naar sprekers
Terug naar sprekers
Ann Dobbeni
Creatieve verbinder en Prosci® changemanager bij f-use

Als creatieve verbinder en Prosci® changemanager bij f-use ondersteunt Ann organisaties met hun IC rond strategie, veranderingen en cultuur. Alles wat ze in haar carrière geleerd heeft over leren en ontwikkelen, past Ann sinds 2014 toe in het domein van interne communicatie. Creëren van trots en betrokkenheid om een organisatie te laten groeien, dat is de persoonlijke missie van Ann.

Terug naar sprekers
Terug naar sprekers
Hanan Challouki
Oprichtster van Inclusified en een experte in inclusieve marketing en communicatie

Hanan Challouki is de oprichtster van Inclusified en een experte in inclusieve marketing en communicatie. Gedreven door een missie om als ondernemer voor meer inclusie te zorgen, werkte ze reeds samen met klanten als Brussels Airport, BNP Paribas, De VoorZorg, VRT en Colruyt. Hiervoor werd ze in 2018 beloond met een plekje in de prestigieuze Forbes 30under30. Ze is  ook vicepresident van de Belgian Association of Marketing, gastprofessor Communicatiestrategie bij Odisee Hogeschool in Brussel en onafhankelijk bestuurder bij Flanders Investment & Trade. Haar boek “Inclusieve Communicatie” verscheen in april 2021 bij Pelckmans.

 

Terug naar sprekers
Terug naar sprekers
Jeroen Naudts
Managing partner van Starfish Consultancy

Jeroen Naudts is managing partner van Starfish Consultancy. Starfish Consultancy begeleidt organisaties op vlak van interne communicatie en zorgt voor kristalheldere analyses van HR-data die organisaties voorsprong geven op hun concurrenten. Daarnaast is Jeroen ook nog onderzoeker aan de opleiding communicatiemanagement van de Arteveldehogeschool (Gent).

Terug naar sprekers
Terug naar sprekers
Géraldine Bomal
Communicatiedirecteur bij de Federale Politie

Als sociologe en systemisch denker werkt Géraldine in organisaties op het gebied van verandering, communicatie en betrokkenheid van het personeel. Zij neemt deel aan universitair onderzoek, en is tevens projectmanager en facilitator van professionele netwerken. Co-auteur van de boeken "Motiveren, gemotiveerd zijn en samen slagen" met Eric Cobut (2010), en "Publieke communicatie en onzekerheid. Fondamentals, mutations and perspectives" onder leiding van Eric Cobut en François Lambotte (2011). Haar specialiteiten zijn communicatiebeleid, faciliteren van verandering, animatie, opleiding (National School voor Officieren), kennismanagement, diversiteitsmanagement, enz.

Terug naar sprekers
Terug naar sprekers
François Lambotte
Hoogleraar organisatiecommunicatie aan de School of Communication van de UCL

François Lambotte is hoogleraar organisatiecommunicatie aan de School of Communication van de UCL. Hij is voorzitter van de School voor Communicatie (COMU). Zijn onderzoek richt zich op de processen van samenwerking en onderhandeling in verschillende organisatorische contexten. Hij coördineert het Social Media Lab aan de UCL, waarvan het onderzoek zich richt op het gebruik van digitale media in professionele contexten.

Terug naar sprekers
Terug naar sprekers
Lucia Soetens
Partner bij BusinessMarkers

Lucia is een enthousiaste business leader met 20 jaar ervaring in verschillende sectoren. Vandaag begeleidt Lucia bedrijven in de ontwikkeling van hun strategische, people, marketing & communicatie plannen, waarbij ze haar trainerstalent en business-ervaring combineert met haar passie voor mensen & effectieve communicatie. Haar missie is om mensen met meer goesting te laten werken. Ze coacht individuen en teams in hun veranderingsproces, op weg naar een steeds beter resultaat.

Terug naar sprekers
Terug naar sprekers
Ine Tassignon
Corporate Communications Director Push to Talk

Ine Tassignon startte haar carrière in de televisiewereld als producer van verschillende programma’s en ging vervolgens aan de slag bij Rode Kruis-Vlaanderen. Daar kreeg ze de kans om, na een aantal jaar in de rol van verantwoordelijke interne communicatie en back-up van de woordvoerder, door te groeien naar woordvoerder en manager pers en media. Vandaag werkt ze als corporate communications director bij communicatiebureau Push To Talk en helpt ze verschillende bedrijven – voornamelijk in de welzijns- en veiligheidssector – met het overbrengen van hun (bedrijfs)boodschappen naar verschillende interne en externe stakeholders.  

Terug naar sprekers
Terug naar sprekers
Christine Donjean
Communicatieadviseur - Ondervoorzitter ABCi, belast met workshops en opleiding

Als filologe met een diploma communicatie is Christine al meer dan vijfentwintig jaar actief in de communicatiesector. Haar hoofdactiviteit is communicatieadvies, wat haar ertoe brengt communicatie-audits uit te voeren, communicatieteams te ondersteunen en te professionaliseren, en communicatieplannen en -campagnes te ontwerpen en uit te voeren. Zij is de auteur van verschillende boeken over organisatiecommunicatie. Christine is ook communicatietrainster en heeft interne communicatie gedoceerd aan de UCL. Zij is vice-voorzitter van de Belgische Vereniging voor Interne Communicatie (ABCi) en is belast met opleidingen en workshops. 

Terug naar sprekers
Terug naar sprekers
Katja Werbrouck
Communicatie Adviseur - Voorzitter ABCi

Als senior consultant in interne en veranderingscommunicatie helpt Katja grote bedrijven om hun werknemerscommunicatie effectiever te maken. Of het nu gaat om hun redactionele strategie, kanaalmix aanpak, productieprocessen, resource management, change management communicatie... Katja heeft ook interne communicatieprogramma's geleid in het kader van grote transformatieprojecten bij toonaangevende bedrijven in België en Frankrijk. Voordat ze consultant werd, bekleedde Katja verschillende managementfuncties in interne communicatie en klantenservice in grote bedrijven.

Terug naar sprekers
Terug naar sprekers
Magali Scheers
Manager Interne Communicatie STIB

Magali is afgestudeerd aan de IHECS (afdeling Public Relations) en heeft meer dan 12 jaar beroepservaring op het gebied van interne communicatie bij grote ondernemingen. Gepassioneerd door haar job, combineert ze graag menselijke interactie, creativiteit en het juiste evenwicht tussen het strategische en het operationele.

Terug naar sprekers
Terug naar sprekers
Sofie Van Eemeren
HR & People Lead bij Mobile Vikings

Sofie Van Eemeren is sinds begin 2014 HR & People Lead bij Mobile Vikings. Ze is er verantwoordelijk voor alle HR-processen, maar ook voor het bewaken van de unieke bedrijfscultuur, het dna en het engagement van alle medewerkers. Mobile Vikings staat bekend om zijn mobiele  hun aanbod, maar dan wel ‘anders dan de anderen’, zijn dynamische bedrijfscultuur, zijn Viking (a.k.a Customer) Centricity en zijn uitgesproken focus op customer care. Sofie zal toelichting geven over hoe interne communicatie en HR elkaar versterken binnen het bedrijf door trouw te blijven aan de bedrijfswaarden en door een sterke feedback cultuur levend te houden.

Terug naar sprekers
Terug naar sprekers
Annelies Nauwelaerts
Employee communications & People engagement bij Telenet

Annelies Nauwelaerts startte haar carrière in pers- en mediarelaties en werkte in verschillende agentschappen tot ze de sprong maakte naar de ‘andere kant’ en aan de slag ging bij IKEA.

Daar was ze woordvoerder en verantwoordelijk voor corporate communicatie.  Ze ontwikkelde er een passie voor alles wat reputatie, duurzaamheid en ‘purpose’ is, met de lens ‘co-workers first’.

Bij Telenet is ze sinds een jaar verantwoordelijk voor interne communicatie. Haar missie? Medewerkers, ongeacht hun rol, zo goed mogelijk betrekken, zodat ze ambassadeurs worden van Telenet en zijn cultuur.

Daarnaast is Annelies gastdocent aan de Thomas More hogeschool, waar ze internationale studenten communicatie enthousiasmeert over het vak.

Terug naar sprekers
Terug naar sprekers
Annelies Van De Slijke
CoE Lead Engagement & Wellbeing bij Telenet

Met een achtergrond in economie en eerste jobervaringen binnen Business Intelligence is het misschien niet zo evident om in de wereld van HR terecht te komen, en toch.. Na een aantal business functies binnen customer experience & marketing groeide de fascinatie bij Annelies om te achterhalen hoe je mensen meekrijgt in een verhaal. Want de beste strategie is niets waard als mensen er niet in geloven en voluit gaan voor een succesvolle realisatie ervan. Toen er binnen Telenet een nieuw Center of Expertise werd opgericht rond people engagement & wellbeing wou ze daar dan ook maar wat graag mee haar schouders onderzetten. Samen met haar team houdt ze de vinger aan de pols bij de medewerkers over hun engagement & energieniveau en onderzoeken ze wat mensen bezighoudt om hier binnen de organisatie de nodige awareness rond te creëren. Daarnaast zetten ze zelf initiatieven op om mensen mee te nemen in belangrijke strategische onderwerpen of elementen die bepalend zijn voor (het bewaken van) de Telenet-cultuur.

Terug naar sprekers