Speel jij employee communication al uit als troef?

Vonk en ABCi, de Belgische vakverenigingen voor interne communicatie, bestaan 70 jaar en slaan de handen in elkaar voor deze eerste Employee Communication Day 2020.

Wat mag je verwachten?

Een expertisedag met inspirerende keynote speeches en cases over interne en hr-communicatie die medewerkers echt centraal stellen in je bedrijfsstrategie. De kans om ervaringen uit te wisselen met een netwerk van 200 andere professionals in je vak.

Hoe geef je je employee journey vorm?

Al jaren richten marketeers en communicatiespecialisten hun pijlen op de customer journey. Toch is je communicatiestrategie pas écht compleet met de employee journey erbij. Want een sterk merk groeit van binnenuit, met medewerkers die elke dag vanuit een passie en bevlogenheid bijdragen aan het succes van je organisatie.
Wat zijn de factoren die de employee journey vormgeven? Wat zorgt ervoor dat jouw medewerkers geëngageerd en gealigneerd zijn? En hoe kunnen hr en interne communicatie elkaars rol daarin versterken?

Leiderschap, bedrijfscultuur en inzetbaarheid

Nationale en internationale sprekers richten hun pijlen op 3 cruciale ingrediënten voor een succesvolle employee communication: inspirerend leiderschap, de rol van een positieve bedrijfscultuur en een gezonde organisatie waar werkgeluk centraal staat.

 

 

schrijf je hier in »

Praktische info

Locatie

Employee Communication Day vindt plaats in Hôtel de la Poste, Havenlaan, 86c/88, 1000 Brussel.

Timing

De deuren gaan open om 8.30 uur.
Het programma van Employee Communication Day
start om 9.00 uur stipt.

Bereikbaarheid

Hôtel de la Poste is goed bereikbaar met het openbaar vervoer. Vlakbij het station Brussel-Noord kun je een gratis shuttle nemen naar de site van Tour & Taxis.
Bekijk hier een routebeschrijving

Prijs

Leden van vonk en ABCi: 345 euro
Leden van Kortom, WBcom en AFCI: 345 euro
Niet-leden: 445 euro
Deze earlybirdtarieven zijn geldig tot en met 29 februari 2020. Excl. 21 % btw.

Word nu lid van vonk of ABCi en schrijf je in tegen het ledentarief.

Vragen

Heb je een vraag over het evenement?
Mail naar secretariaat@vonknetwerk.be of info@abci.org.

Programma

8.30 uur: onthaal met koffie
9.00 uur: verwelkoming
9.20 uur: keynote
10.10 uur: netwerking en koffie
11.10 uur: break-out ronde 1
12.10 uur: break-out ronde 2
13 uur: lunchpauze
14 uur: break-out ronde 3
15 uur: break-out ronde 4
15.50: netwerking en koffie
16.20 uur: afsluitende keynote
17 uur: netwerkreceptie


schrijf je hier in »

Vakspecialisten en praktijkverhalen

Met een dag vol inzichten van experts, beloftevolle ontmoetingen en projecten van collega’s krijg je nieuwe impulsen voor een nog betere employee journey.

Sponsors

Meer info volgt snel!

vonk en ABCi, netwerken voor interne communicatie

Vonk en ABCi zijn de Belgische vakverenigingen voor interne communicatie.
Onze missie is om vakgenoten samen te brengen en van elkaar te laten leren, onder meer tijdens onze opleidingen en evenementen. Daarnaast willen we interne communicatie als vak op de kaart zetten en professionaliseren.
Ontdek al onze activiteiten op www.vonknetwerk.be en www.abci.org.

Terug naar sprekers
Jurgen De Cuyper
Een persoonlijke assistent voor elke medewerker? Het kan bij KBC

Een assistent alleen iets voor directeurs? Dat dacht je maar. Elke medewerker heeft recht op een persoonlijke assistent die hem/haar begeleidt bij de employee journey.

Een digitale versie weliswaar, die de medewerker ontzorgt bij de dagelijkse activiteiten. Altijd en overal beschikbaar, op je smartphone én je laptop.

Je dag efficiënt starten, je nieuws op maat presenteren, je ondersteunen bij vergaderingen, personeelszaken en digitale skills, of reageren op al je vragen… je assistent doet het allemaal!

Jurgen De Cuyper werkt als change- en communicatieadviseur voor de interne communicatieafdeling van KBC.  Vanuit zijn passie voor de digitale werkplek draagt hij bij aan de uitdaging om collega's én KBC digitaler te maken, met focus op de employee experience.

Deze sessie is Nederlandstalig.

Terug naar sprekers
Terug naar sprekers
Griet Deca
Happiness at work: mythe of realiteit?

Met een heuse burn-out epidemie vinden believers van de positieve psychologie het hoog tijd om werkgeluk te boosten. Terwijl de non-believers beweren dat werkgeluk een wollig would be verhaal is waar veel woorden aan hangen maar geen return aan vast hangt.

Wie heeft gelijk? Is werkgeluk een mythe of realiteit? Op basis van wetenschappelijk onderzoek en business cases ontdek je meer over werkgeluk. Verwacht je aan een spreekster die kiest voor “Try a different angle” en glimlachgarantie!

Griet Deca is naast Chief Happiness en co-founder van Tryangle ook Gelukspersoonlijkheid van België (2019). Ze brengt haar jarenlange ervaring in het ondersteunen van bedrijven op zoek naar welzijn op het werk en werkgeluk mee naar het podium. 

Deze sessie is Nederlandstalig.

Terug naar sprekers
Terug naar sprekers
Jochanan Eynikel
Keynote: Check-In. Hoe geef je zin aan je organisatie? (EN)

Businessfilosoof Jochanan Eynikel toont in zijn keynote hoe de weg naar een betekenisvolle economie niet loopt langs grote woorden of dure missieverklaringen, maar langs persoonlijke ervaringen. Zinvol werk vraagt een persoonlijke check-in bij het wat, wie en waarom van organisaties.

Jochanan Eynikel werkt voor denktank van ondernemersforum ETION als onderzoeker, schrijver en spreker over thema’s op het raakvlak van ethiek, economie en technologie. Van opleiding is Jochanan master in de Wijsbegeerte (KU Leuven en Stellenbosch, Zuid-Afrika) en de audiovisuele journalistiek (Erasmushogeschool Brussel). Na zijn studies was hij onder meer 5 jaar actief als directeur van vzw SPES-forum.

Begin 2017 verscheen zijn debuut Robot aan het Stuur bij Lannoo Campus dat in 2018 in Nederland de shortlist haalde van Managementboek van het Jaar. In 2020 verschijnt zijn tweede boek Check-In over de zoektocht naar zin en betekenis in de bedrijfswereld. Jochanan is een veel gevraagd spreker in binnen- en buitenland met onder meer keynotes voor TEDx, Gartner, VRT, KU Leuven, …

Deze keynote is Engelstalig.

Terug naar sprekers